Saturday 4 July 2015

SUBHNALLAH !!! Ungkapan Paling Sesuai Adalah ZALIM !


kalau disebut bangsa cina dan india atau senang kata selain dr bangsa Melayu. Mereka nie sebelum merdeka takut utj bersuara tapi bila dah merdeka berani seberaninya krn duit menjadi pertaruhan bangsa. Sampai melayu pun sanggup menjual bangsanya sendiri.
Nah skrg lihat sendiri. Bangsa Melayu dijajah tanpa disedari oleh bangsa lain dan bangsa sendiri. Lebih dr bangsa Inggeris atau belanda yg jajah dan akhirnya pulang ke negara asal mereka. Kesilapan pada kepimpinan terdahulu. Jika dihalau mereka nie pulang ke negara asal mungkin x jadi sebegini. Apa pun nasi sudah menjadi bubur.

DAP akan menrealisasikan agenda PAP iaitu menawan secara halus dan kasar bangsa melayu. Tapi kita bangsa melayu mudah dilagakan sesama sendiri. Kesatuan bangsa melayu rapuh. Terlalu byk puak atau team hingga masjid dan surau politiknya terlalu kuat. Hingga kafir pun boleh masuk ke masjid dan surau dan duduk di saf masjid dan surau. Melayu Islam takde sape yg berani halang mereka ini ke? Sebab terlalu mudah dilayukan.

Pokok panggal kesatuan Melayu itu perlu utuh. Bukan hanya berani bertindak pd bangsa sendiri tp berani halau bangsa asing yg cuba menggugat melayu dan Islam. Mahukah kita menjadi spt Singapura?

Apa pun saya berharap agar pengundi di Selangor terutama Melayu dpt ditambahkan. Bukan pengundi bangsa asing ditambahkan. Jika ini tidak berlaku maka akan lupuslah Melayu di salah sebuah negeri terkaya dlm Persekutuan Malaysia.

Berganding bahu, rapatkan saf. Berjuang demi bangsa Melayu, agama Islam & Tanah Tumpah Darah Melayu.



Beginilah jadinye bile perjuangan memperkasa ekonomi melayu hanya setakat HANGAT HANGAT TAIK AYAM......saya nk tanya


1.ushawan selangor ada tak idea nk beli bangunan kedai di dlm bdr utk org melayu

2.apa ushawan sgor buat bila ramai peniage melayu gulung tikar bila owner kedai yg kebanyakan nye CINA naik kan kadar sewa

3.ade tak strategi tu......kalu tkde tk pyh nk berlagak jadi hero jaga ushawan melayu laaa

Bila manusia2.. semakin jahil dunia hari ini.. undang2 Dunia xyahlah rakus sangat melaksanakanya. undang2 duniakan ada budicara. berfikirlah secara waras dan bijak wahai manusia. fahamilah ISLAM dgn sebetol2nya, apa itu WAJIB, SUNNAH, HARUS, AKHIRAT, DUNIA, 
yang meniaga itu adalah saudaramu.. yg sedang menjalankan sebahagian sunnah itu adalah saudaramu, yg sedang mencari sedikit keuntungan utk menjelang hari raya. entah saudara itu bayak tanggungan atau sebagainya.. xfhm akhirat tolong fhm dunia. xfhm dunia tolong fhm MALAYSIA hari ini. dgn GST,MINYAK, atau sebagainya.. ketahuilah wahai manusia, ISLAM itu mudah,, tolong jgn menyulitkan ia..

 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=885393508164385&set=a.265542766816132.55182.100000812333253&type=1

No comments:

Post a Comment