Thursday 15 October 2015

Padah! Wanita Bertudung Kantoi Aksi Yang Memang Memalukkan Kaum Hawa


Perhatian warga facebook..kejadian ini berlaku kat butik saya kat alor star ,dh banyak bulan tapi saya diamkan saja..tadi ptg saya bersembang dengan rakan dari butik lain dia pon mengadu hal benda yang sama terjadi pada butik saya tempoh hari..ini bermakna si penyangak ni adalah orang yang sama dan menjalankan modus operandi yang sama..mula-mula jalan2 masuk dalam butik buat2 kata nak beli baju..bersembang rabung dengan pekerja,lepas tu dia kata dia nak beli baju untuk kakaknya :-
Si pencuri:'adik kak nak cari baju satu untuk kak saya..badan dia sama besaq macam adik...patern mana hat cantik ar?

Staff:'tengok lah kak semuanya cantik jadi pilihlah salah satu
Si pencuri:'ok la ni mcm ni dah alang2 badan dah sama mcm kakak saya..apa kata awak try pakai di badan awak saya nak tgk elok ka dak..

Staff: 'tak bole kak saya xleh try satg xdak sapa nak jaga kedai try sarung ja bole la'
Si pencuri:' sarung x cantik try buang baju yg dalam tu pakai bagi betui2 nak tengok elok dak..try la..try la..xpa kak tgk2 kedai ni..

Kemudian staff pon ikut kehendak dia dan try baju tu dlm fitting room..semasa dok try baju dlam fitting room si penyangak ni buat2 tanya padan ka x..sambil buat projek..dia selongkar cari apa yang patut dan terus buka mesin peti cash guna punat bahagian bawah mesin tersebut dan sapu semua duet dlm mesin cash register tu..yang dia tinggal hanya rm 1 sahaja..dia memang pandai sebab orang yang tahu saja akan tau bahagian bwh mesin tu bole buka x menggunakan kunci..

Sampai hari ni saya diamkan saja benda ni tapi tadi dok pikiaq2 balik kesian jugak org lain pon terkena mcm saya...kepada mana2 owner kedai atau butik beringat la, pesan pada staff kalian supaya lebih berhati2 dan bersiap sedia..jika ada lagi taktik mcm ni pada butik lain ia adalah orang yang sama...sampai mati pon saya xhalalkan duet saya yang dia curi tempoh hari.

BERHATI-HATI LAH ZAMAN SEKARANG BANYAK JENIS PENYANGAK DOK ADA...MCM2 TAKTIK DEPA REKA!POLIS SILA AMIK PERHATIAN KES MACAM NI DI MASA HADAPAN.












No comments:

Post a Comment